tirsdag 26. september 2017

En tur til Skorvetinden (1054 moh)

Utsikt mot Saltvatnet og Skoddebergvatnet
Dan viser vei mot Skorvetinden
Keipen (Rrundkollen)
Foldvikvatnet og Sula

I fantastisk høstvær den 24. september 2017 tok vi (Dan, Kes og Fomle) turen til Skorvetinden. Vi startet etter merket løype til Ramfløya fra Årsanvikelva. Herfra gikk turen i ei godt merket løype opp til Ramfløy. Vi hadde ikke godt denne turen før, så ble litt leting før vi fant en umerket sti, som gikk i riktig retning. Vi kom oss opp gjennom steinura til ei slette mellom Keipen(Rundkållen) og Skorvetinden. Herfra gikk vi litt for langt før vi gikk opp til Skorvetinden, men kom oss etter hvert inn på stien. Man ser en varde litt opp på baksiden, og stien går via denne. Da vi var på toppen, fikk vi betaling for slitet. En fantastisk utsikt, og en luftig følelse. Dette må vel være en av de flotteste turene jeg har vært med på, og anbefales på det sterkeste. En grei tur som passer for de fleste som ikke sliter høydeskrekk. Tilbake gikk vi ned via Ramfløy og Lilleramfløya. Denne turen blir det absolutt reprise på!